Access prime
Je čas, kedy ľudia hromadne ,,zasadnú,, k televíznym obrazovkám. Vo väčšine štátov to je medzi 16:00 – 17:00 hodinou. V tomto čase televízie radi púšťajú vlastnú tvorbu, cena reklamy medzi vysielaním stúpa
Je čas, kedy ľudia hromadne ,,zasadnú,, k televíznym obrazovkám. Vo väčšine štátov to je medzi 16:00 – 17:00 hodinou. V tomto čase televízie radi púšťajú vlastnú tvorbu, cena reklamy medzi vysielaním stúpa
Oddelenie pre styk s klientom.
Ooradca ,,účtu,, rozpočtu klienta. Je to napr. osoba zastupujúca klienta v jednaní s reklamnou agentúrou.
Pracovník reklamnej agentúry, ktorý riadi prácu na zákazke a je kontaktná osoba pre klienta.
Osoba, ktorá disponuje prístupom na miesta, na ktoré iný ľudia nemajú prístup. Prístup je za pomoci prístupových údajov (mena a hesla). Používa sa výraz administračná zóna, v ktorej admin vie meniť nadstavenia, vzhľad, funkčnosť atď.
Zadávateľ reklamy. Právnická, ale i fyzická osoba, ktorá dala svoju požiadavku napr. reklamnej agentúre. Investuje tak financie na propagáciu vopred určených produktov, či propagáciu vlastnej spoločnosti – budovanie mena firmy.
Reklama.
Reklamná agentúra. Ide o agentúru ktorá komplexne zastrešuje problematiku reklamy. Od návrhu, cez realizáciu reklamy až po jej samotné umiestnenie.
Miera, ktorá vyjadruje úspešnosť, resp. vhodnosť reklamnej kampane na určitú cieľovú skupinu podľa demografických kritérií.
Ide o teoretické stupňovanie propagácie produktu, ako by to malo v praxi vyzerať. A - attention (pozornosť), vyvolať - I - interest (záujem,) o jej obsah, ale i prebudiť - D - desire (túžbu) vlastniť propagovaný produkt a prinútiť recipienta k činnosti.
,,Vzdušná reklama,, Héliové pútače, teplovzdušné balóny...
Umelecké nástreky čohokoľvek. Autá, motorky, prilby, steny atď.
Zľavenie pôvodnej ceny.
V propagácii chápeme ako reklamné, propagačné, tlačové materiály(napr. letáky, prospekty, katalógy, reklamné predmety, ...)
(v marketingu) znamená získavanie a nadobúdanie nových zákazníkov osobným kontaktom (obchodné jednanie, akcie firmy, ...).
Je titul, ktorý televízia, rádio alebo iné médium získalo nákupom od inej, televízie, rádia alebo iného média, poprípade od iného distribútora.
Zistenie a rozdelenie rozpočtu na financovanie reklamných kampaní
Pridáva sa napr. k obrázkom na internetových stránkach, kvôli vyhľadávačom .
Vedúci kreatívny pracovník. V reklamnej branži je zodpovedný za vytvorenie poprípade kontrolu vytvorenia myšlienok, ktoré sa v ďalších krokoch zhmotňujú.
Všetko, čo je spojené so zvukom.
Obchodné vzťahy medzi podnikom a spotrebiteľom.
Pozadie čohokoľvek (pozadie stránky, pozadie letáku,...), dodatočné informácie.
Obrazová alebo animovaná reklama umiestnená na iných internetových stránkach. Jednoducho povedané: Máte stránku a potrebujete zvýšiť jej návštevnosť. Prenajmete si miesto na inej, navštevovanejšej web stránke. Na tomto mieste sa bude zobrazovať Váš nový banner. Ak zaujme návštevníka, ktorý si prezerá stránku, na ktorú ste umiestnili banner a klikne na neho, je presmerovaný na Vašu stránku. Efektná reklama používaná na internete, ktorá Vám zabezpečí prílev nových návštevníkov – potencionálnych zákazníkov. Podľa prieskumov najatraktívnejšia forma reklamy na internete.
Rovnako ako vonkajší banner, s tým rozdielom, že nemusí byť vyhotovený z materiálov odolávajúcim poveternostným vplyvom. Je teda zväčša lacnejší ako banner vonkajší
Je to prezentačný systém, ktorý sa upevňuje na rôzne konštrukcie, fasády domov, na zábradlia, nad vozovky a pod. Zväčša býva vyhotovený z materiálu podobnému autoplachte. Takéto bannery totiž musia dobre odolávať poveternostným vplyvom. Poznáme ich vo forme prezentačných systémov, plagátov, reklamných plôch z odolného textilu a pod.
Ide o jednoduchý a finančne výhodný prezentačný systém umožňujúci veľmi jednoduchú výmenu jednotlivých roletiek. Grafická časť (banner) je chránená kovovou alebo plastovou kazetou. To zaručuje ochranu proti poškodeniu a dlhú životnosť. Výhodou tohto prezentačného systému je jednoduchá manipulácia a rýchle rozloženie. Roletky sú, malé, stredné, veľké, rôznych typov, ktoré si zákazník môže vybrať. Ide o ideálne nástroje pri konaní výstav, kampaní, sales promotion, spoločenských udalostí a pod. Vidieť ich môžeme aj v obchodných domoch, predajniach, v rokovacích miestnostiach.
Predajný stojan s displajom.
Výmena tovaru, alebo služieb. Nekupujeme, nepredávame, ale vymieňame.
Výhoda.
Testovacia verzia internetovej stránky, programu, ktorá má odstrániť zatiaľ nezistené chyby. Spoločnosti často spúšťajú beta verzie na zistenie reakcií užívateľov.
Trhové ceny. Pojem sa používa hlavne v makroekonómii na označenie peňažnej /nominálnej/ hodnoty nejakej veličiny. Pozri stále ceny.
Ide o reklamnú plochu ako u billboardu. Jeho rozmer je však väčší 9,6 x 3,6 m. Účinnejšia forma reklamy za vyššie náklady.
Vonkajšia reklamná tabuľa o štandardnom rozmere 5,1m x 2,4m. Zväčša sa jedná o tlačené reklamy na papier, ktoré sa lepia na stojany. Stojany na billboardy sú vyrábané napríklad z kovových, kovovo - drevených konštrukcií, s drevenou alebo kovovou výplňou (napr. zinkový plech)
Miesto na internete (webovej stránke) s rôznym obsahom. Slúži na zdieľanie informácií, či už osobných – akísi ,,internetový denník,, alebo firemných – určených na reklamu (podobne ako PR články). Blog býva voľne dostupný všetkým používateľom internetu.
Osoba, ktorá vytvára Blog. Najviac blogerov sa nachádza podľa prieskumov v USA.
Je technika spájania dvoch alebo viacerých obrazov do jedného. Získame tým napr. nereálne scény, dokážeme natáčať rôzne relácie v TV, ktoré vyzerajú s použitím tejto techniky pútavejšie. Technika spočíva v tom, že reálny záber napr. človek sa filmuje na jednofarebnom plátne(zväčša zelené alebo modré) za pomoci dokonalého osvetlenia (bez tieňov). Následne sa vytvorí digitálne pozadie v PC a spojí sa s prvým.
Značka, spravidla zákonom chránené obchodné označenie spoločnosti alebo jej produktu.
Značka a spôsob jej úspešného fungovania
Vstup značky na trh, predstavenie značky širokej verejnosti, budovanie značky, firmy.
Krátky vstup, spot, upútavka púšťaná napr. v TV v podobe zobrazenia loga firmy. Cieľom je dostať firmu do povedomia ľudí.
Vysielač, vysielateľ.
Rozpočet, presný rozpis nákladov, ktoré sa budú vynakladať do reklamnej kampane.
Jednoducho povedané rám, za ktorý si viete sami umiestniť výplň. Nemá mnoho možností, ale práve preto je lacnejší ako iné formy reklamy. Rámy sú z rôznych materiálov, dnes po väčšine z plastov v rôznych farbách.
Je výraz pre noviny alebo časopisy, ktoré sa venujú "pikoškám" , senzáciám, katastrofickým udalostiam, politike (zväčša škandálom), šoubiznisu a iným, ktoré vedia čitateľa šokovať, alebo inak zaujať. Dôležité je zapôsobiť na čitateľove city. V bulvári sa používajú často slangy, nárečové slová. Taktiež sa píše veľmi zrozumiteľne, bez odborných výrazov aby textom rozumela každá vrstva obyvateľstva. To že bulvár číta množstvo ľudí je zapríčinené aj nižšou cenou, oproti iným titulom
Buzz marketing je ,,ústny marketing,, sa považuje za nízko-nákladový marketing, ktorý sa čoraz viac teší svojej obľube. Pri rozruchu zapájame do diania ľudí, ktorý sa sami začnú zaujímať napr. o výrobok. Táto technika k nám prišla zo spojených štátov amerických.
Výberové konanie, ktoré má svoje kritériá a pri ktorom sa vyberajú hostesky, modelky, modeli, herci, komparzisti a pod.
Obor, ktorý komplexne rieši požiadavky klienta v rámci firemných alebo iných spoločenských akcií a stravovania na nich.
TV, ktorá má pokrytie na území celého štátu.
Sú to potencionálny zákazníci o ktorých získanie sa snaží zadávateľ reklamy.
Týmto pojmom označujeme skupinu ľudí, rozdelených podľa sociálnych, spoločenských, vekových a iných skupín (demografické kritériá). Pri výbere typu reklamy, miesta reklamy sa musíme zamyslieť, akú cieľovú skupinu ľudí vybrať. S týmto problémom Vám vedia poradiť mediálne a reklamné agentúry.
,,CLV ,, je reklama s vlastným osvetlením, položená alebo inak osadená na zemi. Môže byť jednostranná, obojstranná poprípade viac stranná (mnohouholníkové vyhotovenie). Ďalšou z možností je premietanie viacerých reklám na jednej reklamnej ploche – napr. prevíjacie plátno, meniace sa lamely a pod.
Je slogan. Používame ich pre lepšie zapamätanie si značky. Každá firma, názov firmy, logo by malo mať svoj slogan. Často krát sa snažíme o jedinečný, vtipný alebo ľahko zapamätateľný slogan.
,,hodnotenie kliku,, - je percento návštevníkov, ktorí kliknú a zobrazia reklamu na internete (napr. banner, ..)
Koncová cena pre zákazníka (klienta).
Klip rám slúži napríklad na zarámovanie fotografie. Skladá sa z dvoch častí, ktoré sú k sebe pripevnené napr. plieškami. Výhoda je v rýchlej inštalácii. Takto zarámované fotografie sa dajú jednoducho zavesiť napríklad na stenu.
City light (pozri Citylight).
Ide o farebný model opisujúci základné farby a miešanie týchto základných farieb do výslednej farby. CMYK je najrozšírenejšia technológia tlače. Používajú sa 4 základné farby (Cyan, Magenta, Yellow a Black). Pomocou nich je namiešaný akýkoľvek odtieň. Nedajú sa vytlačiť všetky odtiene a farby ako u RGB (zobrazenia na monitore), ale jednoduchosť predurčuje túto technológiu na najrozšírenejší spôsob tlače.
Televízna reklama, spot, šot.
Je v preklade výrobca televíznych formátov od ktorého televízne spoločnosti (broadcaster) nakupujú jednotlivé formáty – produkty.
Autorské práva, zabraňujúce voľnému šíreniu práce vytvorenej jednotlivcom alebo inou spoločnosťou či organizáciou.
Textár, redaktor, ktorý sa živí písaním reklamných článkov.
Oddelenie na tvorbu vlastnej reklamy.
Databáza klientov, databáza firiem znamená zoznam klientov, zoznam firiem obsahujúci potrebné informácie využívané na marketingové účely.
,,mŕtva čiara,, konečný termín. Napr. dead line sa blíži (uzávierka sa blíži), sme po deadline (projekt bude odovzdaný po termíne).
Ukážková verzia, neobsahuje buď to všetku funkcionalitu, alebo je na časovo ohraničené obdobie(to sa skôr nazýva trial). Má dať možnosť zákazníkovi nahliadnuť a vyskúšať určitý produkt, ktorý keď sa zapáči a bude zákazníkom zakúpený. Demo býva spravidla zdarma.
Charakteristika a segmentácia populácie do viacerých kategórií (vek, pohlavie, národnosť, príjem, ...).
Slovíčko ktoré je u nás už bežne zaužívané aj v anglickom jazyku. Je to akýsi vzhľad, ktorý vychádza z účelových funkcií a estetických zásad. Dizajn navrhujú grafici, kedy vytvárajú napríklad obal výrobku, ktorý má napomôcť k samotnému predaju. Dizajn sa prispôsobuje viacerým faktorom.
Najrozšírenejšia tlač. Oplatí sa pri menších objemoch tlače. Výhodou je tlačiť dokumenty s premennými. To znamená čísla strán, poradové čísla (na poukážkach) atď.
digitálny podpis je podpis v elektronickej podobe. Využíva sa napr. pri zasielaní elektronickej faktúry, ktorá musí tento podpis obsahovať.
Nástroj ,,novodobého,, marketingu a spôsobu oslovenia potencionálnych zákazníkov. Týmto spôsobom vieme cielene osloviť jednotlivcov, menšie ale i väčšie skupiny zákazníkov.
,,priamy marketing,, používame na presné cielenie nášho predaja tovaru alebo služieb. Spočíva v priamom kontakte a oslovení.
Výstupná jednotka rôznych zariadení. Zobrazuje informácie (obrázky, text). V reklame to vieme využiť na získanie pozornosti, informovať zákazníkov – šíriť reklamu.
Je rozširovanie produktov na vopred zvolenom teritóriu.
Všetky subjekty, ktoré zabezpečujú cestu od výrobcu alebo distribútora ku konečnému spotrebiteľovi.
Samolepka na dvere.
Značka pre množstvo bodov na jeden palec (2,54 mm2) používaná pri tlači. Čím vyššie číslo DPI, tým kvalitnejšia tlač.
Je riešenie grafického návrhu.
Desk Top Publishing (pozri DTP práce)
Práce spojené s prípravou tlače. Grafik navrhne grafické riešenie, pripraví pre tlač (DTP činnosť) a až potom nasleduje samotná tlač.
Śtúdio, kde Vám pripravia dokumenty, manuály, vizitky, fotografie a pod. na finálnu tlač. Zväčša sa jedná o grafické štúdiá.
Metóda zvýraznenia obrázku, kedy sa do celej fotografie pridá nádych inej farby. Napr. fotografia vo vyhotovení sépia (čiernobiela fotografia s nádychom žltého odtieňu).
DVD digitálny dátový optický nosič, rozmerovo rovnaký ako CD (kompaktný disk), ale svojou technológiou zápisu umožňuje obsahovať až 6x viac dát ako klasické CD.
Je stránka obsahujúca admin rozhranie. Ide o sekciu, časť stránky, ktorá je prístupná iba správcovi stránky na základe prístupových údajov. Takýto človek - admin vie dopĺňať obsah, meniť nadstavenia stránky, meniť položky menu apod. Vie teda dynamicky meniť jej obsah.
Predaj a kúpa produktov cez internet.
Elektronická pošta. Podobne ako klasická musí obsahovať odosielateľa, ktorý zdeľuje príjemcovi správu - text alebo multimédiá. Zasielaná a prijímaná je za pomoci výpočtovej techniky. Na prenos sa využíva internet.
Elektronická správa (e-mail) obsahujúca firemnú ponuku.
Marketingový nástroj využívajúci elektronickú poštu k osloveniu cieľovej skupiny ľudí.
Marketingový postup, ktorý využíva elektronickú komunikáciu.
Chyba.
Si určuje každá spoločnosť sama. V reklame sa etickým kódexom zaoberá Rada pre reklamu (RPR), ktorá má právo stiahnuť nevhodné reklamy z médií. Je to často krát na podnet širokej verejnosti.
Billboard, ktorý má štandardizovaný rozmer (5,1 x 2,4m).
Najjednoduchší spôsob zarámovania fotografie, prezentácie (pozri: Clip-rámy).
Śtandardizovaný rozmer.
Rôzne formy využívania tohto marketingu predurčujú tento spôsob k prehlbovania vzťahov s nami vybranou skupinou (napr. obchodných partnerov) za nenásilnú a veľmi účinnú formu marketingu.
Výstava.
V preklade ,,tvárou v tvár,,. Praktika, ktorá si vyžaduje odborné znalosti a skúsenosti. Veľmi účinná technika jednania. Ide o priamy kontakt jeden na jedného.
Zmodernizovaný, vynovený. Vychádza z predošlej podoby, vyhotovenia.
Výstava, veľtrh.
,,Frectvently Asked Question,, najčastejšie otázky a odpovede na ne.
Zvýhodnenie klienta.
Odmena, provízia ktorú dostáva reklamná agentúra.
Spätná väzba. Môže byť použitá priamo pri prezentácii (forma diskusie), alebo na konci seminára, prednášky, kedy prednášajúci dá priestor na otázky poslucháčov.
Flashová animácia. Využíva sa ako reklama na internete, poprípade ako flash prezentácia výrobku alebo služby.
Ide o elegantný rámový systém, ktorý používame k svojej prezentácii. Výhody sú dobrá skladnosť a pripravenosť na použitie - rámy sa skladajú ako leporelo.
Potlač na obalové materiály.
Prenosná, papierová prezentačná tabuľa.
Fast moving consumer goods – rýchlo obrátkový spotrebný tovar.
Typ písma, tvary písma (napr. pre word, corel, photoshop,...).
Spodná strana, pätička.
Formáty, ktoré sú normované: A0 – 842 x 1189 mm, A1 – 594 x 841 mm, A2 – 420 x 594 mm, A3 – 297 x 420 mm, A4 – 210 x 297 mm – najpoužívanejší formát (kancelársky papier), A5 – 148 x 210 mm, A6 – 105 x 148 mm, A7 – 74 x 105 mm, A8 – 52 x 74 mm, B0 – 1000 x 1414 mm, B1 – 707 x 1000 mm, B2 – 500 x 707 mm, B3 – 353 x 500 mm, B4 – 250 x 353 mm, B5 – 176 x 250 mm, B6 – 125 x 176 mm, B7 – 88 X 125 mm, B8 – 62 x 88 mm.
Systém, ktorý funguje na princípe predaja licencie. Klasický príklad je Mc´Donald, kedy si môžete zakúpiť licenciu na stavbu vlastného Mc´Donaldu. Oni Vám dodajú presnú kópiu, technológiu prípravy jedál, presný systém, náplne práce a samozrejme zákazníkov. Získanie licencie je finančne náročné, podmienené mnohými požiadavkami zo strany poskytovateľa franšízy. Taktiež môžete o ňu prísť, v prípade porušenia vopred stanovených pravidiel.
Je frekvencia, s akou je videný reklamný formát (napr. citylight, reklamná tabuľa, bilboard, reklamný šot atď.).
(frézovaná reklama) – mechanické obrábanie. Vhodné na väčšie vyhotovenie reklamy akým je gravírovanie. Frézovaním dosiahneme presného obrobenia kovu, plexiskla, dreva, plastu,..
Reklamný horizontálny pásik väčších rozmerov na webových stránkach.
Riešenie, ktoré poteší vždy každého. Je to komplexné riešenie, kedy zákazník dostáva všetko čo si objednal, bez toho aby sa niečomu musel venovať sám. Nevýhodou býva vyššia cena, ktorú si spoločnosti za takýto servis vypýtajú.
,,plné zobrazenie,, zobrazenie na celú obrazovku.
Grafický formát, ktorý používa kompresiu na uloženie a zobrazenie obrázkov.
Súčasť public relations, ktorý sa zaoberá udržovaním vzťahov so štátnymi orgánmi a zákonodarcami.
Výroba grafiky podľa prianí zákazníka, ktorému predchádzalo schválenie grafického návrhu.
Je výraz pre spoločnosť, ktorá sa venuje návrhu a výrobe reklamy. Je to napríklad, návrh logotypu, tlačovín, reklamných pútačov, sloganov, billboardov, katalógov, polepov, informačných systémov, piktogramov a pod. Takéto návrhy sú v grafickom štúdiu ďalej spracovávané a pripravované pre tlač. V záverečnej fáze Vám grafické štúdio samozrejme vytlačí, alebo inak zhotoví výsledný produkt - Vašu reklamu. Tvorba webových stránok taktiež spadá do réžií grafických štúdií. Grafické štúdiá bývajú často krát neoddeliteľnou súčasťou reklamných agentúr.
Je v skratke súbor všetkých grafických náležitostí, ktoré môže grafické štúdio ponúknuť klientovi. Od návrhu loga, hlavičkového papiera, katalógu, billboardu, až po polep automobilov. Manuál taktiež určuje povolené farebnosti a grafické zásady, podľa ktorých sa musia riadiť ďalší výrobcovia reklamy.
Základ vizuálnej reklamy. Najskôr sa spraví grafický návrh, ktorý si klient schváli a až potom nasleduje grafická realizácia.
Hmotnosť potláčaného papiera. Čím vyššia gramáž, tým sa jedná o tvrdší a kvalitnejší papier.
Slávnostné uvedenie nového výrobku na trh, zahájenie predaja produktu alebo služby.
Negatívny jav v reklame. Je to prenos účinku komunikácie jednej značky na druhú.
Vrchná časť, hlavička.
Inak povedané hlavný nadpis. Má byť presný, vecný a výstižný. Musí čitateľa ihneď zaujať a ,,prinútiť ho,, na prečítanie článku.
Zvýraznenie.
Titulná strana. U nás známa pod názvom domovská stránka.
Dievčatá, ženy vykonávajúce hostesing.
Činnosť, ktorá podporuje prezentáciu firiem alebo produktov. Využíva prítomnosť krásnych dievčat, žien, v ojedinelých prípadoch aj chlapov, ktorý sa starajú o zákazníkov na výstavách, veľtrhoch.
Aktívny odkaz. Po kliknutí myšou na takýto odkaz, ste presmerovaný tam, kam odkaz smeruje.
Ide o kontrolnú tlač, kedy sa zistia textové alebo farebné odchýlky oproti dátam zobrazovaným na monitore. Môžeme to nazvať tlač na nečisto.
Ide o grafické portfólio každej televízie. Animácie, farby, štýl akým má televízia zaujať diváka. Ident, nie je dobé meniť veľmi často, ale po pár rokoch používania sa odporúča tieto aspekty grafiky zmeniť z dôvodu grafických trendov a držania kroku s nimi.
Obrazový symbol.
Obrázok.
,,impulzívny nákup,, je neplánovaný nákup. Zákazník sa vždy rozhoduje na mieste na základe výhodnosti, porovnaní či akcií produktov alebo služieb.
Je činnosť robotov, ktorý prehľadávajú a zaznamenávajú zmeny na stránkach (textové). Vďaka nim na internete nájdeme čo potrebujeme. Napr. google, yahoo a pod.
Majú informovať napr. o Vašej polohe firmy. Patria sem orientačné tabule atď.
Metóda, akou vie médium divákov zaujať pri sledovaní alebo počúvaní správ. Je dôležité informácie podávať emotívne.
Je reklama nie konkrétneho výrobku či služby firmy, ale reklama na celú spoločnosť. Má posilniť celkový image, renomé firmy a jej postavenie na trhu.
Celosvetová digitálna sieť, spájajúca všetkých, ktorý túto technológiu využívajú.
Je jednoznačne zadané meno, miesto v sieti internetu.
Je platená forma reklamy, ktorá je umiestnená v reklamných blokoch. V tlači sa inzerujú textové alebo grafické inzeráty. Inzercia v rádiách býva čítaná moderátormi. Inzercia v TV býva buď to na teletexte, alebo zobrazovaná vo forme reklamných letákov.
Samostatne umiestený displej či vystavenie produktov mimo regál, kedy je tovar dostupný zo všetkých strán.
Práca s trhom. Činnosť, ktorú podniky vyvíjajú na podporu predaja produktov. Zahŕňa napríklad reklamu, voľbu distribučných kanálov, cenotvorbu, tvorbu značky, definovanie kvality, ponuku sprievodných služieb, budovanie imidžu firmy, a pod.
Súbor nástrojov, ktorými firma ovplyvňuje dopyt po svojich vyrobkoch. Obsahuje štyri základné časti - 4P /Produkt, Cena - Price, Distribúcia - Place, Podpora predaja - Promotion/.
Rozdiel medzi nákupnou a predajnou cenou v malo- a veľkoobchode.
Reklamná plocha veľkých rozmerov. Môže byť osvetlená alebo neosvetlená. Tvarom obdĺžnik, štvorec, alebo atypických tvarov.
Reklama, ktorá je stále na očiach v našej blízkosti. Prezentácia výrobkov pomocou reklamných predmetov - výrobkov (tričká, prívesky, perá, kalendáre,..)
Je to informačný riadok bežiaceho textu, ktorý po väčšine využívajú spravodajské kanály.
Užívateľské meno, prezývka slúžiaca na prihlásenie
Vysielací čas, pri ktorom sa počet divákov rapídne znižuje. Televízie a rádiá využívajú tento čas prevažne na reprízy, či iné, finančne nenáročné vysielania.
Tlačiarenská technika. Oplatí sa pri veľkom objeme tlače. Vyhotoví sa forma, ktorá ako keby razí jednotlivé výtlačky. Výhoda: lacná tlač pri veľkom objeme tlače
Je spôsob akým môžeme ochrániť názov, logo spoločnosti.
Označenie pre vysielanie, nahrávanie
Značky potrebné k označeniu orezu, vytlačeného média. Tlačí sa vždy väčší formát, ktorý je nutný následne orezať
Presne naviguje na Vami určené miesto. Napr. chcete ukázať, kde sa nachádza sídlo Vašej firmy, kde máte predajňu a pod.
Stránka
Reálne zhliadnutie stránky užívateľom internetu
Prezentačný systém, stena pre prezentáciu vyrobená z rôznych materiálov najčastejšie z plastu alebo hliníku. Je doplnený o grafiku vo forme panelov, alebo vytlačených grafických pásov, ktoré sa prichytávajú na konštrukciu. Veľmi pútavá a účinná forma reklamy.
Dosiahnutie maximálnej sledovanosti (počúvanosti) práve sledovaného vysielania
Zistenie sledovanosti nie len samotných televízií, ale dokonca jednotlivých relácií.
Osobný predaj
Značka, označenie, pochopiteľný aj bez znalosti jazyka. Príklady: WC, nefajčiť ...
Miesto vhodné na predaj výrobku.
Plastové, hliníkové alebo drevené lišty pre jednoduché upevnenie a napnutie plagátov.
Je rezaná fóliová reklama s dlhou životnosťou. Môže sa jednať o logá, texty symboly, ktoré môžu byť umiestené na bigboardoch, automobiloch, na prezentačných paneloch, obaloch na výrobkoch.
Je hodnotenie, vyjadrenie percenta populácie, ktoré bolo zasiahnuté reklamou. Vyjadruje tiež napr. sledovanosť alebo počúvanosť.
Zasiahnutie reklamou, vypovedá o efektivite vysielanej či inak interpretovanej reklamy
Rôzne média a zariadenia, na ktoré ide umiestniť reklama
Vo väčšine prípadov používané ako prezenty, darčeky s logom firmy, prípadne vybranými informáciami o firme
Je priestor pre odvysielanie, zobrazenie alebo iné podanie reklamy
Rozdiel medzi tlačeným a predaným nákladom
Opakovaný návštevník, ktorý sa v ten istý deň vrátil na internetovú stránku
Je návratnosť investícií
Reklama obsahujúca pohyb alebo zvuk
Propagačná akcia, ktorá sa vykonáva na viacerých miestach. Nazývaná taktiež mobilná reklamná alebo propagačná akcia.
Reklamné predmety
Skratka Rady pre reklamu. Inštitúcia, ktorá sleduje vhodnosť vysielaných reklám v médiách na Slovensku.
Krátkodobá podpora predaja, rozdávanie cenových ponúk, darčekov, alebo vzoriek, produktov
Je súhrn úprav a zásahov, ktoré prevádzajú odborníci cez internetové stránky za účelom zvýšenia návštevnosti internetovej stránky.
Forma marketingu ktorá skúma ovplyvnenia zákazníka nachádzajúceho sa v predajni. Umiestnenie tovaru, dojem z predajne, farby, vône, hudba, ..
Investícia do reklamy vyjadrená ako percentuálny podiel
Vzorková, predvádzacia miestnosť v ktorej nájdeme vzorky ponúkaných produktov
Ttouto technológiou môžeme potlačiť skoro čokoľvek. Výborná stálosť farieb. Oplatí sa pri väčšom objeme tlače.
Firemná značka, logo, znak, známka
Činnosť zahrňujúca návrh a realizáciu všetkej reklamy. Od vizitiek, po výrobu svetelnej a nesvetelnej reklamy, reklamných predmetov a ich potlačou, rôzne výrobné metódy výroby reklamy ako napr. gravírovanie, frézovanie, airbrush atď. až po výroby reklamných stojanov, stojanov na billboardy, konštrukcie, ...
Sledovanosť, alebo rating, je najvýznamnejším ukazateľom, ktorý vypovedá o podielu televízie na trhu. Čím vyššia sledovanosť, tým vyššie zisky z reklamy
Účinná forma prezentácie, ktorú tvoria za sebou idúce obrázky, ktoré sa v časových intervaloch menia.
Nevyžiadaná pošta (e-mail). Môže byť aj hromadný spam. Značí hromadné zasielanie reklamných či iných emailov.
Je to forma reklamy založená na zverejnení firemného loga alebo iného reklamného posolstva za úplatu (sponzoring), alebo na základe dohody (bártrová výmena) v médiách, akciách alebo iných verejných aktivitách spoločnosti, ktorá sponzoring prijala.
Je to audiovizuálna reklama spúšťaná v TV (televízny spot) alebo v rádiách ako audio reklama (rozhlasový spot)
Banner sa nachádza na okraji stránky a pri pohybe po stránke nasleduje váš pohyb. Takáto reklama musí podľa zákona obsahovať krížik na zavretie.
Reklama viditeľná 24hod. denne. Osvetlené môže byť čokoľvek. Od malých reklamných tabúľ, navigačných tabúl, až po obrovské megaboardy.